§ 1. Postanowienia ogólne
1. Ogólne Warunki Regulaminu (zwane dalej OWR) współtworzą postanowienia umów zawieranych w zakresie sprzedaży Towarów oferowanych w Sklepie Internetowym dostępnym pod adresem internetowym www.lapa.com.pl (zwanym dalej Sklepem Internetowym) oraz innych oferowanych przez Pawła Łapę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą GRANDE Paweł Łapa (zwanym dalej Sprzedawcą) z siedzibą w Oleśnicy przy ul. Bolesława Krzywoustego 30 c, NIP: 9111747416, REGON 020935471, adres poczty elektronicznej: biuro@lapa.com.pl, numer telefonu: +48 695 808 900, adres do doręczeń: 56-400 Sokołowice 103 b.
2. Jeżeli nie uzgodniono inaczej postanowienia OWR stanowią integralną część każdej umowy wskazanej w ust. 1. powyżej, zawieranej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przez Sprzedawcę z Zamawiającym będącym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. Dla uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zastrzega, iż OWR nie obowiązują w stosunkach prawnych z konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. OWR wiążą Zamawiającego z chwilą zawarcia umowy. Jeżeli Zamawiający pozostaje w stałych stosunkach handlowych z Sprzedawcą przyjęcie OWR przy jednym zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień i umów sprzedaży.
4. Ustne oświadczenia przedstawicieli Sprzedawcy są wiążące tylko w przypadku ich potwierdzenia na piśmie.
§ 2. Zamówienia i wykonanie umowy
1. Do zawarcia umowy dochodzi na podstawie pisemnych, telefonicznych, ustnych, elektronicznych (wiadomość elektroniczna) lub za pośrednictwem Sklepu Internetowego zamówień z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę lub z chwilą złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o przyjęciu oferty Sprzedawcy albo z chwilą zawarcia umowy na piśmie.
2. Sprzedawca nie odpowiada za błędy popełnione przez Zamawiającego w zamówieniach lub zmianach zamówień. W przypadku powstania jakichkolwiek kosztów z tytułu takiego błędu, Sprzedawca ma prawo obciążyć Zamawiającego tymi kosztami.
3. Sprzedawca podejmuje się realizacji zamówienia jedynie pod warunkiem dostępności towaru w stanie magazynowym lub u dostawców Sprzedawcy.
4. W przypadku niedostępności towaru Sprzedawca zobowiązuje się poinformować o zaistniałym fakcie Zamawiającego w sposób mailowy lub telefoniczny. Poinformowanie Zamawiającego o niedostępności towaru odbędzie się w takim wypadku bezwzględnie przed przesłaniem Zamawiającemu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a Zamawiający podejmie decyzję odnośnie dalszej realizacji zamówienia lub odstąpienia od całości Zamówienia.
5. Do każdego realizowanego Zamówienia wystawiany jest i wysyłany elektronicznie dowód sprzedaży w postaci faktury imiennej lub faktury VAT, zgodnie z wolą Zamawiającego.
6. Zamawiający dokonujący Zamówienia oferowanych towarów wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę.
7. Ogłoszenia i cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
§ 3. Warunki płatności
1. Ceny wszystkich towarów widocznych w Sklepie Internetowym podane są w złotych polskich i zawierają podatki.
2. Do czasu zapłaty pełnego wynagrodzenia przedmiot umowy pozostaje własnością Sprzedawcy. Zamawiający staje się jego właścicielem w momencie całkowitej zapłaty wynagrodzenia. Jeżeli Zamawiający nie dokona zapłaty w uzgodnionym terminie, wówczas Sprzedawca ma prawo żądać od Zamawiającego zwrotu przedmiotu umowy, za który nie dokonano zapłaty całości wynagrodzenia. Sprzedawca może również żądać od Zamawiającego odszkodowania, jeżeli przedmiot umowy został zużyty lub pogorszyła się jego jakość oraz właściwości.
3. Podane ceny nie obejmują kosztów transportu oraz ewentualnej kaucji zwrotnej.
4. Datą wykonania świadczenia przez Zamawiającego jest data wpływu należności na rachunek bankowy Sprzedawcy lub data wpłaty gotówkowej.
5. Sprzedawca udostępnia Zamawiającemu następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
* Płatność za pobraniem gotówką lub kartą płatniczą u kuriera przy odbiorze przesyłki.
* Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
* Płatność przelewem błyskawicznym – forma płatności obsługiwana przez Paynow od mBanku.
* Płatności kartą płatniczą
6. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro
7. W przypadku wyboru przez Zamawiającego płatności przelewem, Zamawiający obowiązany jest do dokonania płatności w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
8. W przypadku opóźnienia w płatności, Sprzedawca jest uprawniony, bez dodatkowych wezwań, do żądania obok należności głównej odsetek za każdy dzień opóźnienia, jak również zwrotu kosztów sądowych, egzekucyjnych oraz zastępstwa sądowego. Zamawiający zapłaci Sprzedawcy odsetki ustawowe za opóźnienie w zapłacie należności.
9. Jeżeli Zamawiający popadł w opóźnienie z płatnościami, Sprzedawca ma prawo zaliczenia wpłaty dokonanej przez Zamawiającego w pierwszej kolejności na poczet odsetek z tytułu opóźnienia w zapłacie, a następnie na związane z tym długiem zaległe należności uboczne oraz na zalegające świadczenia główne. Postanowienie niniejsze uchyla uprawnienia dłużnika, o którym mowa w art. 451 §1 kodeksu cywilnego.
10. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
§ 4. Dostawa i czas realizacji Zamówienia
1. Dostawa Towarów do Zamawiającego jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
2. Koszty dostawy Towarów są wskazywane Zamawiającemu na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Zamawiającego woli związania się Umową Sprzedaży.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zniszczone lub zagubione przez firmę kurierską przesyłki.
4. Ze względu na specyfikę oferowanych przez Sklep Towarów, konieczne jest indywidualne ustalenie szczegółów realizacji Zamówienia, w szczególności w przypadku gdy:
a) zamawiany Towar nie jest rzeczą ruchomą, a realizacją usługi.
b) cena Towaru nie jest jasno określona.
c) dostępność Towaru nie jest jasno określona.
5. W przypadku, gdy Zamawiający odbiera przedmiot umowy własnym transportem, przejście na niego korzyści i ciężarów związanych z przedmiotem umowy oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia następuje z momentem wydania mu przedmiotu umowy. Osoba dokonująca odbioru w imieniu Zamawiającego winna posiadać pisemne upoważnienie wydane przez osobę upoważnioną do reprezentacji Zamawiającego.
6. Zamawiający przy odbiorze przedmiotu umowy ma obowiązek starannego sprawdzenia jego stanu. Szczególnie dotyczy to uszkodzeń mechanicznych lub widocznych wad. Po odbiorze przedmiotu umowy reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych lub innych widocznych wad nie będą uwzględniane.
7. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą – czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy
§ 5. Zasady postępowania reklamacyjnego
1. Zamawiający jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji w zakresie nienależytego wykonania przedmiotu umowy.
2. Sprzedawca po zakończeniu procesu reklamacji poinformuje Zamawiającego o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego oraz za szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem przedmiotu umowy, jak również za błędy wykonawcze i projektowe osób trzecich. W szczególności reklamacja nie przysługuje Zamawiającemu w sytuacjach, gdy:
a. Zamawiający lub osoba trzecia użyli przedmiotu umowy niezgodnie z jego parametrami technicznymi, lub niezgodnie z instrukcją użytkowania,
b. Zamawiający lub osoba trzecia na własną odpowiedzialność dokonali zmian przedmiotu umowy.
4. W przypadku, gdy reklamacja okaże się bezzasadna koszty postępowania reklamacyjnego obciążają w całości Zamawiającego.
5. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku terminowego uregulowania należności.
6. Akceptując niniejszą procedurę reklamacyjną Zamawiający rezygnuje z korzystania z prawa potracenia swoich roszczeń z należnościami Sprzedawcy.
7. W sprawach dotyczących odpowiedzialności Sprzedawcy nie stosuje się przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady fizyczne i prawne.
8. Postanowienia niniejszego paragrafu nie uchybiają postanowieniom karty gwarancyjnej.
§ 6. Gwarancja
1. Sprzedawca nie jest producentem Towarów.
2. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Zamawiający może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
3. Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy.
4. Każdorazowo warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
§ 7. Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
2. Towar nie może nosić śladów używania, montażu powinien być w stanie nie naruszonym .
3. Niezbędna jest faktura imienna lub faktura VAT jako dowód zakupu w Sklepie Internetowym. Zamawiający zwraca towar w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Koszty przesyłki ponosi Zamawiający.
4. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sprzedawca sprawdzi stan przekazanego produktu.
5. W terminie 7 dni od sprawdzenia towaru Sprzedawca zwraca Zamawiającemu zapłaconą kwotę. Zamawiający powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota.
6. W przypadku naruszenia przez Zamawiającego warunków określonych w ust. 1, 2 i 3 powyżej, oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sprzedawca nie zwraca Zamawiającemu zapłaconej kwoty.
§ 8. Postanowienia końcowe
1. Akceptując niniejsze OWR Zamawiający wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę oraz podmioty działające na jego zlecenie. Zamawiającemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997, nr 133, poz. 883 ze zm.), w szczególności ma on prawo wglądu we własne dane.
2. W stosunkach umownych o charakterze ciągłym Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmian OWR, o czym poinformuje Zamawiającego na 2 tygodnie przed ich wprowadzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWR mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
4. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie Sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
5. Zamawiający zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Sprzedawcy o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Powiadomienie pod rygorem nieważności winno nastąpić na piśmie. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu uważane są za skuteczne.
6. W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień niniejszych OWR wskutek jego niezgodności z prawem powszechnie obowiązującym było uznane za nieważne nie będzie miało to wpływu na pozostałe postanowienia OWR, zaś nieważne postanowienie będzie zastąpione odpowiednimi przepisami prawa.